Książki: Bajty polskie 2.0
Gazeta: CD-Action 2015/02
Dostępny: 2015-01-13 - 2015-02-09
Cena: 15,99 zł
Jedyna książka o fascynujących początkach elektronicznej rozrywki w Polsce!
Przy jej pisaniu nie poprzestałem na kompilacji materiałów rozproszonych w serwisach internetowych. Przejrzałem bodaj wszystkie numery każdego czasopisma i wszystkie poświęcone mikrokomputerom książki, które ukazały się w latach 1985-1996. Udało mi się dotrzeć do wielu osób współuczestniczących w opisywanych wydarzeniach ? autorów mało znanych gier i użytkowników często zapomnianych dziś urządzeń. Ich wspomnienia w połączeniu z wieloma cytatami z epoki dały możliwie kompletny obraz barwnych czasów, gdy mikrokomputery służyły nie tylko do zabawy, lecz również do twórczej aktywności.
W Bajtach polskich opisuję, z jakim trudem w połowie lat 80. informatyzowała się Polska. Przybliżam czytelnikom historię powstania magazynów Bajtek i Top Secret. Dokładnie omawiam wszystkie najważniejsze polskie produkcje na ZX Spectrum, Atari XL/XE, Commodore 64, Amigę i peceta. Piszę o polskich grach telewizyjnych, nie zapominam również o roli pierwszego krajowego w pełni profesjonalnego studia produkującego gry z myślą o rynkach zachodnich. Pamiętam także o Polakach tworzących gry na Zachodzie.
W poszukiwaniach pomagał mi Mariusz Ramos Rozwadowski, od lat działający na rzecz zachowania pamięci o początkach mikroinformatyki w Polsce. To właśnie on dotarł do autorów najstarszych polskich gier komputerowych, które ? jak się okazało ? powstawały już na prastarych maszynach liczących XYZ i Odra.
dodaj komentarz
UWAGA! Komentarze podlegają moderacji.
komentarze do: Bajty polskie 2.0